smålands guld?

när jag anlände hit till Vetlanda mötte Jocke och Anton mig vid stationen :) hade en timma att döda innan pappa slutade jobbet så vi traskade in på Cecil och tog en kaffe..efter en stund dök ytterliggare en favorit upp, Henrik :) där efter åkte jag och pappsen för att handla mat..massa mat ! så nu är hela kylskåpet fullt med gottigheter. Idag blev det potatisgratäng med falukorv i ugn..mycket gott, alltid gott när pappa lagar. nu är han iväg och dömmer fotboll. när han åkte tog jag på mig gummistövlar och regnjackan och traskade ut på vår runda i skogen som pappa och jag alltid gick när jag var liten..då kändes det som det tog typ 2 timmar att ta sig runt,idag tog det 30 minuter..hehe...ja man ser världen med andra ögon när man är liten! jag fick faktiskt en chock när jag märkte att jag redan efter en halvtimma var hemma i trädgården igen..och inga kantareller hittade jag heller :( tänkte att det hade varit trevligt att överraska pappa med en kantarellmacka när han kommer hem..men icke ! någon annan har hittat våra gömmor och det fans inget guld till mig idag :( det enda jag fick med mig hem är myggbett över heeela benen..kliar satan ! jag har endast haft 2 bett på hela sommaren och varit tok nöjd..nu är benen som prickikorv..en timma kvar tills pappsen kommer hem igen, tror jag ska överraska med ett städatkök i alla fall och kanske lite pannkakor ! blev sjukt sugen på det..vi får se ! städa ska jag göra nu i alla fall..OCH FORTSÄTTA KLIA PÅ MINA BEN , REDAN TOKIG !!

ha det!

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0