vilse i öknen !

oj idag är det lördag, skulle vara ledig dag men blir jobbdag. Unnar mig i alla fall sovmorgon till kl 10 då jag tänkte knata till kontoret. Har varit ute på promenad seven o clock med Stine, nu sitter jag med datorn och laddar..för idag ska jag försöka hålla reda på hela 65 pers ute i öknen ! jisses.. intressant !

läste precis kommentarer jag har fått här på bloggen, har inte riktigt haft tid att läsa dom innan! såg att det är många som ska söka jobb som guide nu till sommaren och och ni hade lite frågor..well telefonintervjuven på engelska har ni väl redan haft tror jag, nu får ni vänta på svar sen blir det stor intervjuvdag i stockholm där det gäller att ''sticka ut lite'' många som söker vet ni.. Någon undrade om man använder engelska i jobbet, så klar!! MASSA! varje dag, vissa av kollegorna kommer från finland så det är engelska som gäller när man är på kontoret och sen är det ju inte sverige man jobbar i så engelskan används flitigt ! för min del är det även knackiga ord på arabiska som gäller ibland som man har fått lära sig lite här nere i egypten, dom är inte speciellt bra på språk.

okidoki..nu kan jag inte ligga här och slöa längre ! hoppa i den blå uniformen och på med reseledarleendet, även att jag hellre hade legat vid poolen idag..men men.får en extra ledig dag nån annan dag i stället :)
Idag ska jag ut på super safari med 65 (!) gäster, vi ska rida kamel, köra fyrhjuling och jag ska guida dom lite och berrätta om egypten och öknen..hmm...håll tummarna för att jag inte glömmer någon där ute bland all sand!




seee yaaa !!

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0